Prowly w duchu slow
Weźmy pod lupę pisanie i rozsyłanie prasówek do mediów. Jestem pewna, że każdy z nas przechodził przez to samo. Mozolne wysyłanie tysiąca wiadomości „z prośbą o udostępnienie informacji na temat ważnego wydarzenia”, a w odpowiedzi – brak odpowiedzi. Zastanawialiście się kiedyś jak ułatwić sobie życie? Każdy z nas musi znaleźć sposób na szybkie i proste narzędzie które pozwoli na zaoszczędzenie czasu i zwiększenie efektywności. I tu pojawia się Prowly.
Prowly jest około dwuletnim, polskim startupem i narzędziem do tworzenie oraz wysyłania newsów i informacji prasowych, jak również budowania baz odbiorców. Pełni także rolę interaktywnego biura prasowego tzw. brand journal.
Co daje Prowly? „Mnóstwo korzyści zarówno dla marki, jak i dla samego zespołu PR. Brand Journal marki stanowi jej centrum komunikacji, każda zainteresowana osoba (dziennikarz, klient) może w nim znaleźć potrzebne i aktualne informacje. Z drugiej strony, dzięki tworzeniu spersonalizowanych baz odbiorców mamy możliwość wygodnego zarządzania relacjami z dziennikarzami, influencerami, blogerami i wszystkimi, na których nam zależy” – mówi Joanna Drabent (CEO & co-founder w Prowly). „Multimedialne treści oraz informacje trafiają bezpośrednio do wybranych grup odbiorców. W ten sposób wychodzimy naprzeciw potrzebie integracji komunikacji” – dodaje. Ważne jest również to, że w szybki i prosty sposób można monitorować efektywność kontaktu, w tym kto przeczytał, kto kliknął w nasze treści, a do brand journala można podpiąć google analitics. Dzięki temu sami mierzymy zasięgi i dotarcie, co dziś powinno być już standardem w mierzeniu ruchu online.
Ważne do zapamiętania jest więc:
– Prowly daje możliwość personalizacji poszczególnych kontaktów
– Prowly działania bez spamu! Nie jest to newsletter!
– open rate występuje na poziomie 58-63% miesięcznie
– każdy użytkownik ma dostęp do statystyk i danych analitycznych
Przy okazji koleżeńskiej rozmowy na temat Prowly i wyjściu na przeciw potrzebom branży kulturalnej, NGO i lokalności zapytałam czy idea slow ma swoje uzasadnienie w działaniach PR. Zdaniem Joanny slow PR można wykorzystać w procesie budowania relacji z dziennikarzami. „Nawiązywanie relacji z mediami jest oparte o budowanie zaufania: jeśli poświęcimy temu więcej czasu, cierpliwości i uwagi, tak pielęgnowana relacja będzie długotrwała i wysoce efektywna” – odpowiada Joanna. Postarajcie się podejść do swojej pracy w przemyślany sposób. Nie bombardujcie dziennikarzy wszystkimi informacjami. Porozmawiajcie z nimi i dowiedzcie co tak naprawdę interesuje każdego z nich. Będzie to na pewno slow work, ale przyniesie o wiele większe efekty niż Wasze dotychczasowe prasówki. Dokładając do tego Prowly – sukces macie murowany!
Więcej o Prowly znajdziecie tu: www.prowly.com