Digital Storytelling

 

Digital Storytelling (dosł. Cyfrowe Opowiadanie) to wykorzystywanie narzędzi, które oferują internet i nowe technologie do opowiedzenia historii swojej organizacji, inicjatywy, lub pasji. W kontekście działań PR-owych, to jedna z podstawowych strategii promocyjnych, która pozwoli na ich ciągłość i spójność, bo w Digital Storytellingu, najważniejsze jest zachowanie jednolitej i przemyślanej komunikacji, przy użyciu różnorodnych narzędzi: strony internetowej, mediów społecznościowych, bloga czy infografik. 

Digital Storytelling to nie reklama, ale osobisty przekaz – na przykład własnoręcznie nakręcowny i zmontowany film, opublikowany na własnej stronie internetowej. A to wszystko po to, aby nasza organizacja była kojarzona z konkretną postawą i jasnymi wartościami, z których wynikają nasze działania. Działania przemyślane i niespieszne, z czym łączy się idea slow PR 😉 

Jakie są najważniejsze cechy Digital Storytellingu? – osobista perspektywa: mówimy sami o sobie; – szczerość i autentyczność: pokazujemy się takimi, jakimi jesteśmy; – zgodność między różnymi materiałami: pokazujemy ten sam obraz siebie na Facebooku i na naszej stronie internetowej; – multimedialność: wykorzystujemy różne narzędzia i metody komunikacji; – emocjonalność: materiał, który zostaje w pamięci odbiorcy; – jakość a nie ilość: jedno zdjęcie może powiedzieć więcej, niż cały album. 

Sylwia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.