blog

Żyjemy i pracujemy w równowadze. Piszemy o trendzie slow i sprawach dla nas ważnych.

Sekrety Explory online - największej w Polsce inicjatywy wyszukującej młode talenty

Pandemia wywołała spore zamieszanie w naszym życiu zawodowym. Zostaliśmy zmuszeni do pracy zdalnej, prawie codziennie uczestniczyliśmy w spotkaniach i wydarzeniach online. Słowo stream zostało już na zawsze zapisane w słowniku korporacyjnym, ale nie tylko. Trzeci sektor, kultura, kreatywni, edukacja i szkoły – wszyscy zapamiętamy czas bycia online, pracy i nauki zdalnej, zamiany biurek na kanapy i stoły w kuchni. Czego zawodowo nauczył nas okres pandemii? Jak zdalnie organizować pracę zespołu?

Real Time Marketing. Jak wykorzystać bieżące wydarzenia do promocji własnej marki

Przykładem Real Time Marketingu (RTM) jaki wszyscy znamy było nawiązanie w komunikacji naszej marki do pandemii. Jednak to nie jedyne „wydarzenie”, które możemy wykorzystać, aby naszym odbiorcom łatwiej było utożsamiać się z tym co robimy; użytkownicy chętniej reagują na działania, które mogą umiejscowić we własnej mikrorzeczywistości. Dlatego warto od czasu do czasu posłużyć się bieżącą sytuacją ze świata popkultury czy polityki, aby nasz przekaz był jeszcze bardziej realny i bardziej atrakcyjny.

Jak nie zaliczyć wpadki przy nadawaniu transmisji online. Poradnik dla początkujących

Chyba każda instytucja kultury przechodziła niemałe perturbacje związaną z transmisją wydarzeń online. Brak obrazu, brak dźwięku, brak połączenia z internetem, śmieszne filtry na twarzach uczestników – to tylko niektóre wpadki, które większość z nas musiała zaliczyć, aby oswoić się z wirtualnym nadawaniem wydarzeń. Zbieramy kluczowe kwestie dotyczące prawidłowego przebiegu transmisji, abyśmy wszyscy mogli pracować bez stresu przy kolejnym lockdownie. 

Wpływ pandemii na działalność instytucji kultury

Co, jeśli człowiek zostanie odcięty od kultury? Kim jest bez niej? Właśnie instytucje kultury zapewniają nam dostęp i możliwość poznania sztuki, poszerzenia horyzontów, doświadczenia kultury tej bliższej i tej dalszej. Można nieśmiało powiedzieć, że kształtują one też w pewien sposób nasze życie społeczne.  Co stanie się ze społecznością, gdy aspekt ten usunie się z ich map i ścieżek? Czy kultura zniknie?  Czy instytucje kultury przeżyją bez swych odbiorców i widowni? I czy w Internecie można znaleźć nową nadzieję?

Jak promować wydarzenia kulturalne, aby dotrzeć do właściwej grupy odbiorców

Budżet na promocję w publicznych instytucjach kultury albo jest mały, albo nie ma go wcale. Jak sobie z tym poradzić? Czy na promocję wydarzeń kulturalnych trzeba wydawać ogromne sumy pieniędzy? Jak zorganizować czas, aby w nadmiarze obowiązków sprawnie i efektywnie komunikować nasze działania? Jak i gdzie znaleźć pożądanych „właściwych odbiorców”, którzy docenią nasze starania i skorzystają z proponowanej im oferty. Oto kilka praktycznych porad – do wdrożenia od zaraz.

Drzemka w pracy – rewolucja? Nie!

Czy kiedykolwiek zdażyło wam się zdrzemnąć, pójść w kimkę, udać się w objęcia Morfeusza w trakcie pracy? Jeśli myślicie, że to jeden z fundamentalnych zakazów to jesteście w błędzie. Drzemka w pracy jest wręcz wskazana!

Prowly w duchu slow

Weźmy pod lupę pisanie i rozsyłanie prasówek do mediów. Jestem pewna, że każdy z nas przechodził przez to samo. Mozolne wysyłanie tysiąca wiadomości „z prośbą o udostępnienie informacji na temat ważnego wydarzenia”, a w odpowiedzi – brak odpowiedzi. Zastanawialiście się kiedyś jak ułatwić sobie życie? 

Digital Storytelling

Digital Storytelling (dosł. Cyfrowe Opowiadanie) to wykorzystywanie narzędzi, które oferują internet i nowe technologie do opowiedzenia historii swojej organizacji, inicjatywy, lub pasji.